Консультація для батьків "Щасливі діти" Клименко О. А.

 

«Щасливі діти»

Ми завжди піклуємось про своїх дітей. Ми їх дуже любимо, пестимо та оберігаємо. Та замислювалися ви, хоч коли-небудь, які це вони, щасливі діти?


А щасливі діти :

 

·        Відчувають безпеку і надійність.

·        Відчувають себе коханими та прийнятими.

·        Відчувають себе сердечно прив'язаними до вас.

·        Відчувають себе вислуханими і зрозумілими, і вірять, що «мої думки і почуття важливі в нашій родині».

·        Відчувають вашу повагу і прийняття, коли говорять, дивляться або торкаються до вас.

·        Відчувають заохочення і підтримку в більшості своїх позитивних проявів.

·        Можуть без страху висловлювати свої потреби в допомозі, увазі та підтримці.

·        Відчувають дозвіл і підтримку висловлювати свої сильні почуття, тому що якщо вони не висловлюють їх прямо й усвідомлено, вони будуть вихлюпувати їх імпульсивно і несвідомо.

·        Не боятися робити помилки.

·        Відчувають, що ваше навчання і керівництво без грубості і покарань.

·        Не бояться вас, своїх батьків.

·        Засинають щоночі, відчуваючи себе коханими і оточеними турботою, бо всі конфлікти, щоб відбулися за день улагоджені.

·        Їдять достатньо свіжої, здорової їжі, не зловживають солодощами.

·        Живуть в приміщенні, де не палять.

·        Можуть вчитися зі своєю власною швидкістю.

·        Мають багато веселощів та ігор зі своєю родиною та друзями.

·        Проводять багато часу на природі.

·        Не проводять багато часу перед телевізором, комп'ютером та з дорослими темами.

·        Регулярно спілкуються одне з одним.

·        Мають здорові, зрілі рольові моделі, до яких прагнуть.

·        Дітям потрібні реальні живі герої, на прикладі батьків!

 

 Поради, як корисно і цікаво провести час з дітьми

 

СПІЛЬНІ ПРОГУЛЯНКИ: КОРИСНО І ЦІКАВО

Напружений життєвий ритм сьогодення, а та­кож те, що більшість часу сучасні дошкільнята проводять у дитячому садку, призводять до того, що малятам бракує батьківської уваги та піклу­вання. 

Саме тому є особливо значущи­ми організовані батьками разом з дітьми прогу­лянки вихідного дня.

У чому ж вбачаємо значення цих сімейних за­ходів?

По-перше, в можливості щоразу спосте­рігати, як крок за кроком з вашою допомогою малюк пізнає навколишній світ. 

По-друге, з та­ких прогулянок проростає багатий духовний світ сина чи доньки. 

Шановні тата й мами, якщо у ва­шій сім’ї ще немає такої традиції, щиро раджу: започаткуйте її!

Організовуючи спостереження за цікавими об’єктами, залучаючи малюка до спільної корис­ної праці, проводячи цікаві досліди й експери­менти, ви задовольняєте його потреби в русі, грі та пізнанні навколишнього світу, сприяєте гар­монійному розвитку особистості, формуванню екологічного світогляду й створенню цілісної ре­алістичної картини світу.
За будь-якої нагоди, в будь-яку пору року, аби тільки дозволяла погода, вирушайте до лісу, пар­ку, лугу, водойми, щоб помилуватися неосяжни­ми просторами та красою рідної землі. Захопіть із собою гостинці для лісових мешканців і разом облаштуйте для них їдальню. У найзатишнішому куточку зупиніться на відпочинок. Можливо, вам пощастить побачити білочку, поспостерігати за роботою дятла, рухом хмарин по небу, знайти су­хий корч дивної форми і разом виготовити якусь цікаву поробку.
Покажіть маляті красу вечірнього неба чи ро­сяного ранку, тремтливого листочка та веселого сонячного промінчика, чарівної квітки, що тільки розкриває свої пелюстки, яблуневої гілки, яка згинається під тягарем соковитих плодів, — і в маленькому серці зародиться чуття краси, таке необхідне для формування естетичних смаків та ідеалів.
Перев’яжіть із сином чи донькою зламану гіл­ку, приберіть галявину від сміття, і малюк почне дивитися на світ очима зацікавленої людини, за- хисника рідної природи.

Разом поспостерігайте, як перед дощем стуляють свої пелюстки квіти, як літають над квітучим деревом бджоли, — і ви переконаєтеся, скільки нескінченних “чому?”, “як?”, “навіщо?” виникає у маляти. Треба тільки бути готовими до розмови.

Ніколи не відмахуйтеся, не відкладайте на потім, а намагайтеся разом з дитиною знайти відповідь, підведіть її до самостійних висновків, допоможіть установити причинно-наслідкові зв’язки між різними явищами.

 

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ІГРИ ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНКИ

Під час дозвілля на природі організовувати спільні інтелектуальні ігри. Їх можна проводити під час поїздки, походу або на привалі. Вони не обмежені за кількістю та віком гравців. Будь-які явища природи, предмети, об’єкти, життєві ситуації, які трапилися з вами на прогулянці, можна задіяти в грі.

Розпочнемо з ігор, які впливають на сенсорний розвиток (формування навичок розрізнення ознак предметів: форми, розміру, кольору, смаку тощо). 

УПІЗНАЙ ПРЕДМЕТ НА ДОТИК

Під час прогулянки знаходьте і розглядайте різні дрібні предмети: камінчики, гілочки, плоди, шматочки кори тощо. Збирайте їх у непрозорий мішечок, коробочку, пакет. Запропонуйте дитині тільки на дотик, не підглядаючи, впізнати предмет і розповісти про нього.

КЛАСИФІКАЦІЯ

Той самий “скарб” з маленьких предметів упорядковуємо від найбільшого до найменшого чи навпаки. 

Можна запропонувати дитині назвати, описати та розсортувати їх за природними якостями (дерев’яні, паперові, кам’яні тощо), згрупувати за кольором, формою або за будь-якою іншою ознакою.
Продовжуємо іграми на розвиток мислення (вміння розмірковувати, відповідати на запитання, визначати головне, встановлювати спільні та відмінні властивості об’єктів, виявляти причинно-наслідкові зв’язки, порівнювати, узагальнювати, диференціювати їх).

БУВАЄ - НЕ БУВАЄ

Спостерігаючи під час прогулянки за різними явищами, об’єктами природи, дитина або дорослий пропонують реальну чи нереальну життєву ситуацію, запитуючи “Буває чи не буває?” 

ВІДГАДАЙ ЗА ОПИСОМ

Дорослий або дитина пригадують традиційні загад­ки чи придумують їх самі, наприклад, описують при­родний предмет, об'єкт чи явище, не називаючи його. Усі інші мають відгадати, що це. 

 

НАЗВИ ПО ПОРЯДКУ

Викладаємо камінчики, гілочки, плоди, шматоч­ки ланцюжком у певному порядку. Просимо малюка запам’ятати їх розташування. Закриваємо ланцюжок серветкою і просимо назвати, в якому порядку розта­шовані предмети. (Викладати предмети може й дити­на, тоді дорослий запам’ятовує і називає їх).

 

 

ФОТОГОРАФ

Просимо дитину уважно роззирнутися навкруги. Запам’ятати, “сфотографувати" все, що вона бачить. Потім повертаємо її обличчям до себе і просимо роз­повісти, що зображено на "фотографії" позаду неї.
Корисними будуть й ігри, спрямовані на роз­виток уяви.

НА ЩО СХОЖЕ?

Дорослий з дитиною розглядають цікавий предмет, об'єкт, явище, намагаючись визначити, на що це схоже (наприклад, дерево, кущ — на їжачка, корабель тощо).

Зверніть увагу на хмаринки, пофантазуйте, на що вони схожі, складіть про них оповідання-казку. Нехай дитина вдома пригадає складену казку й перекаже її бабусі, вам або друзям. 

 

ВЕСЕЛІ СЛІДИ

Дорослий з дитиною залишають на мокрому піску сліди від рук та ніг. Потім прикрашають їх мушлями, камінчиками, домальовують так, щоб це було на щось схоже.

Варіантів ігор та розваг для пізнавального роз­витку дітей під час спільного дозвілля безліч, але найважливіше — можливість емоційно розслаби­тися й отримати насолоду від спільної діяльності, нові яскраві та незабутні враження. У пригоді стануть фотоапарат, кольорові олівці, альбом.

Запропонуйте малюкові сфотографувати або на­малювати квіти, якими ви милувалися разом, чи пейзаж, що вам запам’ятався. Це допоможе збе­регти в пам’яті найцікавіші моменти сімейного відпочинку.

 

Проводьте з дітьми якомога більше часу цікаво та з користю, цим ви і зробите їх щасливими.


Немає коментарів:

Дописати коментар